plan de lectie pentru online ?>

plan de lectie pentru online

Proiect de lectie online

 

clasa a-IX-a

Titlul lecţiei: Caracterul metalic

Tipul lecţiei: lecţie online

Scop: studiul câtorva din reacţiile chimice ale metalelor

Durata 40 min

 

Obiective:

O1 – realizarea si observarea exeprimentelor, a fenomenelor şi consemnarea acestora.

O2- scrierea ecuaţiilor reacţiilor chimice.

O3. consemnarea concluziilor despre caracterul metalic

 

 

Strategia didactică:

  • resurse procedurale: conversaţia, , observarea, chestionarea, brainstorming, exerciţiul.

resurse materiale: manual, internet, fişe de lucru, substanţe şi ustensile casnice solicitate la finalul lectiei anterioare ( cui de Fe, sarma de Cu, folie alimentara-de Al- si otet, 3 pahare transparente)

  • resurse organizatorice: frontal, individual, pe grupe.

Desfasurarea lecţiei:

Nr crt Momentele lecţiei Ob op timp Activitate prof. Activitate elev Resurse
  Pregatirea pentru lectie     Prof stabileste codul pe ZOOM si il transmite elevilor/ actualizeaza informatia catre elevi cu 10 min inainte de ora    
1 Moment

Organizatoric

  2 min Prof invită elevii la întalnirea pe ZOOM, seteaza microfoanele si le atrage atentia asupra regulilor de conduita la lectie, face prezenţa şi le captează atenţia

 

Elevii acceseaza ZOOM şi se aşeaza la mese si au la indemana un pix, caietul si substantele si paharele solicitate -manual

-caiet

– substante si ustensile

2 Verificarea

cunoştiinţelor

 anterioare

  10 min Se verifică lecţia anterioară (1,2 intrebari) şi comenteaza putin rezolvarea temei (din plaforma),

Profesorul solicita elevii sa raspunda unui chestionar pe tema lectiei din GOOGLE Forms

Elevii răspund la ȋntrebări si raspund la chestionarul online. -conversaţia

– problematizarea; https://docs.google.com/forms/d/1Wi5LP8eyPi62qGeAC68NWkg5hhjZ4uShTbH2ihzIwBM/edit

3 Anunţarea subiectului şi a

Scopului lecţiei

 

  1 min Prof anunţă subiectul lecţiei şi scopul acesteia Elevii notează titlul ȋn caiete  
4 Pregătirea pentru realizarea experimentelor O1

O2

6 min Ȋnainte de ȋnceperea experimentului profesorul aduce aminte câteva reguli de protecţia muncii ȋn realizarea experimentelor.

Profesorul solicită  elevilor sa urmareasca fisa de lucru transmisa anterior.

Elevii asculta indicatiile profesorului, Fisa de lucru

Internet – platforma scolii

5 Realizarea experimentelor O1

O2

7 min Prof solicită şi ȋndrumă  elevii să efectueze experimentele pe rând conform fişei de lucru. Elevii realizează experimentele după indicaţiile fişei de lucru şi ale profesorului şi notează observaţiile. -Substante- cui de Fe, sarma de Cu, folie alimentara(de Al)

-Ustensile casnice –pahare

 

6 Vizionarea unui experiment O4 4 min Profesorul partajeaza un  video cu experimentul K şi Na cu apă

Apoi un alt film despre reactia acidului sulfuric cu Al

Elevii urmăresc şi notează observaţiile Internet

https://www.youtube.com/watch?v=stCpjNsF-AU&t=354s

https://www.youtube.com/watch?v=UOUN2hXvn6Y

explicaţia

7 Realizarea

feed-back-ului

O3

O4

7 min Profesorul pune ȋntrebări despre experimentele realizate şi observaţii Elevii răspund si noteaza in caiete Conversaţia

dezbaterea

8 Aprecieri/Tema O3

O4

3 min Prof solicită completarea in caiete a ecuaţiilor chimice pentru fenomenele observate Elevii sciu in caiete ecuatiile reactiilor chimice observate  

 

 

 

 

 

Nume şi prenume…………………………………………..

Clasa…………………………………..

 

FIŞA DE LUCRU – EXPERIMENTE CARACTER METALIC

USTENSILE

-3 pahare transparente

SUBSTANTE

-cui de Fe,o bucata de sarma de Cu, o bucata de folie alimentara(de Al)

-otet

 

MOD DE LUCRU:

1.       se pune in fiecare pahar otet

2.       adauga cuiul de Fe intr-un pahar si sarma de Cu in alt pahar si folia de Al in celalalt pahar

 

Observaţii:

 

 

Comments are closed.
Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.