3 motive pentru care copiilor le place stiinta dar nu lectiile de stiinta ?>

3 motive pentru care copiilor le place stiinta dar nu lectiile de stiinta

Tot in Education week am citit despre faptul ca elevilor le place stiinta, lise pare foarte interesanta dar nu le place modul in care aceasta este predata la scoala. Autorii spun ca 81% din tineri sunt interesati de stiinta, mai ales de biologie, dar le plac acele lectii care includ experimentele.

Daca am gandi o lectie asa cum sunt realizate documentarele…. la inceput prezentatorul poveste despre continutul documentarului, iar la final face un rezumat. Asa se spune si in teoria metodicii fiecarei discipline: prezentarea obiectivelor la inceputul lectiei si fixarea cunostintelor la final. Dar cred ca ar fi foarte util sa privim lectia ca pe un documentar pe care noi, profesorii il prezentam elevilor.

De curand am avut o ora la clasa a-X-a si am folosit videoproiectorul, filmele de pe youtube in care sunt prezentate in 3D moleculele unor substante , am folosit fise de lucru si desi nu am facut nici-un experiment, la final un elev mi-a spus „a fost cea mai frumoasa lectie!”. Un astfel de raspuns merita efortul! Asa ca dragi colegi incercati sa folositi aceste tehnici noi….

Cateva idei:cartoon-1319958_1920

1- cat mai multe experimente in lectie

Legat de acest aspect sunt multe solutii in mediul online, cautand experimente de fizica, chimie, biologie se pot gasi solutii. Recomand cateva materiale publicate pe site la rubrica Resurse gratuite, sau cartea Apa, o substanta uimitoare– auxiliar didactic.

2- fiecare lectie sa contina cate un experiment

Teoria este absolut necesara, e adevarat. Fara teorie, formule, definitii…etc nu poti sa explici experimentul. Gaseste locul potrivit pentru macar un experiment.

3- fiecare lectie sa contina ceva atractiv: curiozitate, joc, etc.

Comments are closed.
Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.